Historien om de første danske kvindelige cykelryttere
Danmarks første kvindelige cykelryttere optrådte for klubben DBC i slutningen af 1800-tallet. Den første af dem alle hed Ellen Hørup. Hun nåede alle de helt store resultater alene. Men på Tricycle-Tandem sammen med en af datidens store mandlige navne, Christian Ingemann-Petersen blev det til flere gode resultater på Ordrupbanen. Den næste kvindelige danske cykelrytter var … Læs resten af Historien om de første danske kvindelige cykelryttere
Kopier og indsæt denne URL på dit websted for at indlejre
Kopier og indsæt denne kode på dit websted for at indlejre