Historien om de første danske kvindelige cykelryttere

Danmarks første kvindelige cykelryttere optrådte for klubben DBC i slutningen af 1800-tallet. Den første af dem alle hed Ellen Hørup. Hun nåede alle de helt store resultater alene. Men på Tricycle-Tandem sammen med en af datidens store mandlige navne, Christian Ingemann-Petersen blev det til flere gode resultater på Ordrupbanen. Den næste kvindelige danske cykelrytter var … Læs resten af Historien om de første danske kvindelige cykelryttere